Dagen B

B som i Bröllop

Dagen började med ett "glädjande" farväl av min älskade fästman,
för nästa gång jag skulle se honom var ju då han skulle bli min man.

Vi tjejer åkte iväg till frisören för håruppsättning och make,
medans männen var hemma och spelade wii och drack öl.

Väl hos frisören var det bara att börja, frisyrerna blev till och vi alla blev verkligen super fina.
Champagnen korkades upp, vi skålade samtidigt som nerverna i samma veva blev avslappnade och väldigt, väldigt upprymda för ju mer färdiga vi blev destu närmre kom vi det vi planerat så länge.
Vi blev smikade och tiden blev mer och mer knapp.
Efter alla förberedelser med parfym, hudkräm, strumpbyxor, skoskavsplåster m.m. kom klänningarna äntligen på oss. Samtidigt som jag var lugn över situationen så stressade tiden mig.
Men vi blev klara, 1 timme för sent, jag mina tärnor och värden.

Efter lite fotografering slängde vi oss i bilen för att åka till min vän och florist för att hämta alla blommor, brudbukett, tärnbuketter och corsager.

För att sedan åka vidare till kyrkan.

Väl på plats var redan männen där, de hade redan börjat ta lite bilder med vår fotgraf Alex Lundvall.
Min blivande kom, och gud vad vacker han var, han var helt bedorande. Mina ögon fylldes med tårar och tankarna sa till mig: gråt inte, gråt inte, du förstör sminket ;)

Vi hade bestämt att vi skulle fotograferas innan bröllopet, så jag och min blivande gick iväg med fotografen och fotades på kyrkogården för att sedan gå till skärgårdsmuset och vattnet och fotas.
När vi var klara tog vi massa bilder med vårt följe.



Klockan tickade som aldrig förr och det var dax att springa bakom och gömma oss,
för snart kom våra familjer och vänner till kyrkan.

Klockorna började ringa, när de slutat började wedding march av Mendelssohn ljuda ur orgeln samtidigt som våra nära och kära reser sig, det var en riktig mäktig känsla, just att alla dom är där för bara oss.
Vigseln var fantastik och jag tror jag grät och skrattade mig igenom hela cermonin.
Vår vän Jessica sjöng två sololåtar, och tårarna välde ut genom båda, först Kärleken förde oss samman med Ulf Lundell och sedan Du är allt av Shirley Clamp, två fantastiska låtar.

Vi sa JA till varandra gav våra löften, satte på ringarna för att till sist gå därifrån som HERR & FRU.



Utgångsmusiken Happy Togheter spelades, vi gick ut och äntligen hade vi fått varandra, vi var man och fru.

Vi ställde oss utanför kyrkdörrarna och alla kramade oss och grattade, vi var så fruktansvärt lyckliga.
De blåste såpbubblor och tog massa bilder. Vi tog tillsammans med alla som var där och med bara våra föräldrar.
Satte oss i vårt åk, tror det var en caddilack, men är lite osäker, en snygg gammal bil var det iaf och cabbe.



När vi kom fram till festlokalen stod vårt otroliga värdpar med en bricka med champagne och glas, min man smällde flaskan och vi skålade och tackade för att alla kommit. Sen dax för mingel.

(Haha måste berätta, jag har aldrig klänning och vet inte hur man går i trappor med en, när jag skulle gå upp trampar jag på klänningen och stuper mitt i trappen och häller mitt glas champagne över mig, suck)


Vi går till bords.

All nervösitet har släppt och jag är så fruktansvärt lycklig, min man desamma.
Nu skulle vi avnjuta en buffe för vi alla var hungriga och det kunde bara smaka bra.

Det bjödjs på:
Kött, grillstekt kotlettrad av gris fylld med champinjoner, rödlök med smak av dragon.
Gratäng, krämig med potatis och zuccini.
Grönt, mozzarellaost, tomat, gräslök och kallpressad rapsolja.
Fisk, grillade laxspett med smak av dillsmör.
Dressing, majonnäsyoghurtcremé med smak av pepparot, kapris och senap.
Sallad, isberg, ruccola, rädisa, rödlök med vitlöksrostade bröd krutonger.
Ekologsikt bröd.

Vi anlitade Sofias kalaskockar,
ett väldigt proffsigt företag med en stor passion för det dom gör.
Ett stort plus för att dom är helt underbara människor med.

Alla tyckte maten var fantastik, och det var den verkligen. Vi fick massa beröm för vår dukning och dekoration. 
Mellan tuggorna hölls det några tal, några krigade med de utplacerade engångskamerorna, och det blev en massa prat om allt mellan himmel och jord. Vi njöt.

Sen var det dax för brudvalsen, den vi skulle träna på ett halvår i förväg, den som skulle bli så bra.
Vi hade tränat massor på början, för att den skulle klaffa, det gjorde den nästan.
Men allt annat då, det hade vi absolut inte tränat på, för tiden fanns inte (eller?), så min man kom på den briljanta ideén: Valsbugg, sagt och gjort, vi körde en valsbugg, vi började med en vals för att sedan gå över på en bugg i tre takt och sedan avsluta med en vals. I efterhand när vi sett det själva ser det riktigt bra ut, för att inte ha övat.
Två valser därpå som alla fick vara med och dansa.

Därefter skulle vi ner till huset igen för kaffe och tårta,
men en brand hade startat som ni kan läsa om i tidigare inlägg (allt gick bra)




När hela branddramat var över så skulle tårtan skäras upp, kaffe och avec intas.
Vi bjöd även på det norska kranskake, och det skånska spettkaka, båda lite tårt, pyramid formade.
Avecen bestod av en 15 års whiskey och baylis.




Festen

Vi började festen med ett stycke ur Elvis Las Vegas show,
in kom självaste Elvis imitatör, han körde så hela grannskapet gungade.



Det blev lite dans till spotify, vi minglade och hade det himla roligt.
Lite senare var det dax för min bästa vän Alexandra att inta microfonen,
Jag har en låt som betyder massor med Elvis (in the ghetto), och tror ni inte hon sjunger den,
helt plötsligt kunde jag ännu en gång inte kontrollera mina tårar, knappt min man heller.




Efter lite "bråk" som ni även det kan läsa om i förra inlägget gjorde vi en liten omstart, först viste vi inte om vi vågade men blåsten hade lagt sig så vi körde, denna gången kunde det bara bli rätt.
Vi släppte khom loyer, hehe ni förstår säkert varför vi tvekande imed branden på dagen.
Jag och min man släppte iväg en, vi önskade oss något som alltid kommer stå oskrivet.

Vi kom in igen
Jag och min vän Alexandra körde vår låt, Lördag på fredag av Danne Stråhed.
Sedan karaoke för hela slanten, det blev början på några timmars fantastisk avslutning på vår bröllopsfest.
Alla som ville fick sjunga och showa,
hade vi bara tänkt ett steg längre skulle vi kört på det hela festen, för det livade verkligen upp,
och det är oss. Vi ville dock ha något mer formellt just denna dag, men det fungerade inte.

Dagen var underbar och helt fantastisk på alla sätt.
Vi är så glada att vi fick varandra.

Nu är vi Mr & Mrs B - Forever

" Kärleken skapar ett vi utan att förstöra ett jag"


Slutligen vill vi tack alla er som varit med oss, stöttat oss, berömt oss och grattat oss.
Tack för alla kommentarer, alla frågor ni svarat på och hjälpen ni gett.
Tack!!



Kommentarer
Postat av: Jannika mamma till Jillian

Åh här sitter jag å storbölar.. snart är det min tur!!:)

2011-05-31 @ 14:54:50
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Jannika mamma till Jillian

yes:) sytt själv! tack så mkt!!:) hahaha

2011-05-31 @ 17:22:18
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Åhh vilken underbar dag ni fick och vilka fina bilder! Vi gifter oss nästa sommar så det är en underbar inspiration.



Svar:

Jajamen fåglarna kommer från Lagerhaus och funkar som salt och pepparkar.

2011-06-10 @ 23:57:07
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Natalie - it's all about attitude

Vilken läcker blogg du har :)

Och du skriver intressant för övrigt!



Ta hand om dig. kram

2011-06-19 @ 23:05:30
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: * Linda med Cazandra *

Sv: Tack gumman :) Jadå min födelsedag var bra men inte som jag hade hoppats på. Hur var er helg? Kramar

2011-06-27 @ 23:43:26
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/lindas/
Postat av: * Linda med Cazandra *

Sv: Jag kan säga såhär: Jag hade lagt ut jätte mycket pengar för att fixa smörgåstårta, köpa tårta och allt annat till som tallrikar m.m. Först kom min älskade dotter och hennes pappa en stund för att fira mig för snäckan är hos hennes pappa denna veckan oxå och sen kom min syster med familj och mina föräldrar, dom fick mat och sen efterrätt och efteråt åkte dom hem. Sen satt jag sj i 2-4 timmar innan Anki kom som brukar vara med när mannen min är på T. ( Skriver ej hela som du förstår ) Och sen var det bara hon och jag resten av kvällen och natten. Och ändå var det flera som hade tackat ja för att komma men ingen hörde av sig och dom skicka inte grattis heller. Så det var sista gången jag gjorde något sånt. Never again. Hoppas allt är bra i sommar värmen? Kramar

2011-06-30 @ 12:54:39
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/lindas/
Postat av: * Linda med Cazandra *

Sv: Åh tusen tack gumman :) Ska se om gardinerna inte blir för korta. Vi har så högt i taket nämligen. Åh kommer ni till Skåne så måste vi ses om du kan? Du har mitt nr kvar? Nej vi bor inte ihop ännu. Han bor i Götet. Det går bara bra med honom :) Semestern slut för honom och resten och nu är dom på vägarna igen hehe. Kramar

2011-07-02 @ 08:43:49
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/lindas/
Postat av: VERP

Dags att uppdatera nu!! Hur är det att vara GIFT???

2011-07-19 @ 14:14:34

Kommentera här:

Ditt namn:
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0